Witam, mam do zgłoszenia pewną poprawkę fabularną : Moim zdaniem, wodzem orków powinien być Najwyższy Szaman. Ze zdecydowanej większości znanych mi źródeł wynika, że orkowie posiadają ustrój teokratyczny, gdzie wola Szamana jest święta i niezaprzeczalna nawet dla najwyższych dowódców wojskowych. Również w Gothicu 1 (dziejącym się tam, gdzie stoi wioska orków) nie ma najmniejszej wzmianki o Wodzu, za to całkiem sporo wiadomo o Pięciu Szamanach, z których najwyższy dysponuje ogromną mocą i znajduje się najbliżej Śniącego (posiada Tchnienie Śmierci, zabijany tylko Urizielem, stoi tuż przy zasadniczej Kaplicy Pięciu Serc). Również nie słyszałem o ostnieniu orkowego wodza w G2, za to wszyscy żołnierze włącznie z elitarnymi skupiali się wokół szamanów.
Z Gothic Site:
Szamani Orków są najbardziej wpływowymi jednostkami w ich miastach lub państwach. Dowodzą armiami, sprawują nad nimi kontrolę, uczą Orków technik i tajemnic sztuki szamańskiej. W Gothic II ich bronią jest czar ognistej kuli, który na początku gry może okazać się nieprzyjemny w skutkach. Dodatkowo Szamani przyozdabiają głowy np. piórami i malują na ciele różne wzory. Są szanowani i wzbudzają lęk wśród pobratymców.
Zatem, podsumowując : Stanowisko Wodza Orków proponowałbym zastąpić stanowiskiem "Nazwyższy Szaman". Dysponowałby on podobną ilością PŻ do najwyższego Maga Ognia (choć sugerowałbym nieco więcej, orkowie mają potężniejsze ciała i, nie wiedzieć czemu, nie posiadają obrony) i podobną ilością Many, oraz szeregiem zaklęć: z potężnym Tchnieniem (jak najwyższy szaman z G1), Wielką Burzą Ognistą i Wielką kulą ognia na czele i kilkoma innymi (Duża błyskawica/ piorun kulisty/światło itd, jak u zwykłego szamana).
Ostatnio edytowany przez Varsoth (2012-06-02 12:25:59)
Offline